header

Sala de premsa. Notes i convocatòries

Dimarts, 20 maig 2014 17:17

Pitarra i Vinyoli protagonistes de les exposicions itinerants que ofereix la Institució de les Lletres Catalanes

Publicat per

La Institució de les Lletres Catalanes promou la producció d'exposicions com a instrument per a la difusió del fet literari i la lectura, dels escriptors i les seves obres. A més de les exposicions pròpies, la ILC participa i dóna suport a la realització d'exposicions de temàtica literària per part d'altres entitats, ja siguin de gran format o portàtils, presencials i virtuals.

En aquest sentit, la ILC comença les itineràncies de les exposicions "Domini màgic", basada en la vida i l'obra de Joan Vinyoli, i "Pitarra 1864 – 1866", per reivindicar l'obra del dramaturg Serafí Pitarra.

Domini màgic

Amb motiu de l'Any Vinyoli, la Institució de les Lletres Catalanes ofereix aquesta exposició itinerant de petit format sobre la vida i l'obra del poeta acostant al lector la personalitat i l'obra d'un dels poetes més importants del segle XX.

Està formada per sis plafons. El primer és introductori i sintetitza allò que és essencial i els cinc restants il•lustren les diferents etapes de la vida i la corresponent creació literària, perquè en Vinyoli vida i obra avancen ben travades l'una amb l'altra en una combustió vital autèntica i commovedora. Els textos van acompanyats d'imatges, moltes d'elles inèdites, que conformen un recorregut visual imprescindible per conèixer el poeta.

L'exposició itinerant es posa a disposició de totes les entitats culturals i educatives que hi estiguin interessades. Les condicions per acollir-la es poden consultar a www.literaturaexposada.cat/el-domini-magic-de-joan-vinyoli/

Per a les biblioteques públiques el sistema d'itinerància depèn de les respectives centrals territorials de biblioteques, que informaran de com i quan demanar-la.

Pitarra 1864 – 1866

Dins del conjunt d'actes de "L'epicentre Pitarra", que han impulsat el TNC i la ILC per reivindicar l'obra del dramaturg Serafí Pitarra, ara es posa en marxa la itinerància de l'exposició "Pitarra 1864 – 1866". L'exposició pretén fixar alguns aspectes encara imprecisos sobre la figura de Pitarra i donar noves claus de lectura que facilitin la comprensió d'un moment imprescindible per entendre la cultura catalana actual.

"Pitarra 1864 – 1866" es cedeix gratuïtament a les entitats. La versió itinerant està formada per 5 plafons enrotllables que faciliten el transport i el muntatge. La ILC disposa de dues còpies de l'exposició, que està disponible a partir d'avui 20 de maig. Les entitats interessades poden consultar les condicions per acollir-la a www.literaturaexposada.cat/pitarra-1864-1866

L'exposició comença la seva ruta acompanyant la gira de l'espectacle teatral "El Cantador", interpretada per la recent creada Jove Companyia del Teatre Nacional.

L'obra i l'exposició es poden veure a:

• Tarragona, 23 i 24 de maig – Teatre Tarragona.
  • Vilanova i la Geltrú, 6 de juny – Foment Vilanoví.
  • Badalona, 10 de juny – Espai Betúlia.
  • Igualada, 14 de juny – Pati de la Igualadina Cotonera.

Per sol·licitar les exposicions o demanar més informació es pot adreçar un correu electrònic a Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la.

Llegit 1428 vegades

Escriure un comentari